Friday, 22 September 2017

ქალური შოვინიზმი

 

ვინ იცის, იქნებ კატალონიელ ქალებს, ვთქვათ, მექსიკელი ქალები არ მოსწონთ. ან შეიძლება ინგლისელი ქალები გერმანელ ელზას, მართას და ზელდას ან შოტლანდიელ ქალებს ზემოდან დაჰყურებენ, - "ფუჰჰ, ჩვენ ვჯობივართო"? ან იქნებ ფრანგი ქალები იტალიელ ქალებს ვერ იტანენ და დასცინიან?
რა ვიცი. შეიძლება ასეა. 

აქ საინტერესო ფაქტორი ის არის, რომ ერთმენეთისთვის კარგად ნაცნობი, თითქმის მშობლიური 
ერები, "თავისიანებს" ვერ იტანენ და სერიოზულად არ იღებენ. იქ, სადღაც ოკეანების გაღმა არსებობენ მაგარი ქალები, ეს "ჩვენიანები" კი, არაფერი, ნაგავია კაცო! ასე ფიქრობს ყველა. რომც არ თქვას, მაინც ასე ფიქრობს. 
მთავარია, რომ განსხვავებული და უცხო იყოს, მთავარია, "ჩვენიანი" არ იყოს. "ჩვენიანი არც მოდელი, არც მსახიობი და საერთოდ არაფერი "არ ვარგაო"!

მოკლედ, ფრანგ, გერმანელ, ინგლისელ, რუს, პოლონელ ან უკრაინელ ქალებს შეიძლება არ მოსწონდეთ ერთმანეთი, მაგრამ ეს არ ცვლის იმ რეალობას, რომ ყველანი ერთნაირი ვაგინების პატრონები არიან. არც ერთი არ შარდავს შანელ5-ით და არც ერთი ერი არ არის მასიურად ლამაზი. 

მაგრამ, კავკასიელებს ყველაზე მეტად არ მოსწონთ ერთმანეთი, თუმცა, ერთმანეთისგან დიდად არ განსხვავდებიან.
ეს ერები ერთმანეთს ამრეზით უყურებენ და ერთმანეთის მიმართ დამაკნინებელ ეპიტეტებს არ იშურებენ. ამათთვის 
ფრანგი მიშელი სულ სხვა ფენომენია! ის ხომ ფრანგია, შესაბამისად, მაგარია და მხოლოდ შანელის სუნამოთი შარდავს.

ერთი ბებია "ქალაქელი სვეტი" მყავდა, მეორე კი მიწაზე მომუშავე გლეხი, რომელიც მხოლოდ აღმოსავლეთის მიმართულებით დაკლულ ცხვარს ჭამდა, აი სწორედ ის გლეხი ბებია, სხვა ეროვნების ხალხს უჯიშოებად თვლიდა! დარწმუნებული ვარ, შენი სოფლელი ბებიაც ასე ფიქრობს სხვა ერებზე! ყველგან მასეა. ქალაქელი ბებია კი, საერთოდ არ იყო შოვინისტი, იმიტომ, რომ მულტიკულტურულ გარემოში მუშაობდა და ზუსტად იცოდა, რომ ყველანი ერთნაირები ვართ
 

ანუ, ამ პოსტით რისი თქმა მინდა:
რადიო თავისუფლების ფეისბუქ-გვერდზე სტატია იყო გამოქვეყნებული, რომელშიც ქართველი პოეტის ნიკოლოზ ბარათაშვილის და აზერბაიჯანელი ხანის ქალიშვილის, ვინმე გონჩა ბეიმის სასიყვარულო ურთიერთობებზე იყო ვარაუდი. სტატიას რომ ახლდა იმ ფოტოს თუ დავუჯერებთ, გონჩა ბეიმი სილამაზისგან შორს იყო. მაგრამ, რას იზამ, იმ დროინდელ კაცებს ჯერ არ ჰყავდათ ნანახი ადრიანა ლიმა და ამიტომაც, მსუქანი გონჩა ლამაზი ეგონათ, ალბათ.

                                  

სტატიის კომენტარებში ერთი ისტერიული ქათმუშკა კიოდა: "რრასსს ამბობთ კაცო, ეკატერინე ჭავჭავაძის მოტრფიალე კაცს ეს სიმახინჯე როგორ შეუყვარდებოდაო! დიდი პოეტის ხსოვნას ნუ აყენებთო შეურაცხმყოფასო! ეკატერინე ჭავჭავაძე ულამაზესი იყოო!!" . 

იქნებ ეს ქათმუშაკა მართალს ამბობს მეთქი და ეკატერინე ჭავჭავაძე დავგუგლე.

აგერ ბატონო, ეკატერინე ჭავჭავაძის პორტრეტიც! ჰა გონჩა ჰა ეს, ერთმანეზე ვარესები! სილამაზის ნატამალი "ჩკა"! მაგრამ, ქათმუშკა უტიფრად მიმტკიცებდა, რომ მაწონი შავია.

ვაჩვენე პორტრეტი, - ერთი შენ ხარ ლამაზი და ერთი ეს ეკატერინე მეთქი და:

"არა, არა, ამ პორტრეტზე ეკატერინე ცუდად არის, ის პორტრეტი სადაც ლამაზად არის, დაიკარგაო!" - მაინც არ ცხრებოდა ქათმუშკა. 


ახლა, ეს ორი მსუქანი ქალი - ეკატერინე ჭავჭავაძე და გონჩა ბეიმი წარმოიდგინეთ გახდილები ქალთა აბანოში.. მითხარით რა კავშირი აქვთ ამ მსუქან კნეინებს სილამაზესთან? ან ერთს ან მეორეს? რა ცუდი გემოვნება ჰქონია ნიკოლოზ ბარათაშვილს :))

მაგრამ, იმ ტუტუც ქალს, რომელსაც ფეისბუქზე საცხოვრებელ ადგილად, წალენჯიხის ნაცვლად საფრანგეთი ჰქონდა მითითებული, ჰგონია, რომ ეკატერინე ულამაზესია, აზერბაიჯანელი გონჩა კი სიმახინჯე და " დიდი პოეტის შეურაცხყოფაა", იმიტომ, რომ "თათარი" და "უჯიშოა". მეც მყავდა შოვინისტი ნათესავები და ვიცი, რომ ერთუჯრედიანები არც ერთ ერს არ გვაკლია. 

ახლა ის გონჩა 
იგივე გარეგნობით რომ ყოფილიყო, ვთქვათ, ინგლისელი ლორდის ქალიშვილი მის როზამუნდა ბლექველი ან ფრანგი მადამ ეჟენი ბეზანსონი, მაშინ ალბათ იმ წალენჯიხელი გოიმი ქალის თვალში უსაზღვროდ ლამაზი და ელეგანტური ქალბატონი იქნებოდა. პროვინციული ვაგინები ოკეანის გაღმა, სხვა კონტინენტებზე მცხოვრებ "სხვანაირ" ვაგინებს ეტრფიან და ბაძავენ. რა უცნაური ლოგიკაა აქვთ ქათმუშკებს არა? 
აი მაგალითად, გერმანელ ელზას, ფინელ ჰილდას და ესპანელ იზაბელას, ეროვნების განმსაზღვრელ ნიშნად - მწვანე ფერის ვაგინები რომ ჰქონოდათ, მაშინ კიდე გავიგებდით უცხო ვაგინების გაღმერთების ფენომენს.